Informatie over Praktijk voor Mondgezondheid Maastricht

Kwaliteitsregister Mondhygiënisten:

Mondhygiënisten kunnen door bijscholing hun kennis en vaardigheden uitbreiden. In het Kwaliteits Register Mondhygiënisten (KRM) worden de deskundigheid en vaardigheden van de mondhygiënisten geregistreerd. Ze moeten in het bezit zijn van de juiste diploma’s en zich inzetten voor een goede, professionele uitoefening van hun beroep

Ontstoken tandvlees:

Gezond tandvlees is lichtroze, ligt strak om de tanden en kiezen heen en bloedt niet.
Als tandvlees pijnlijk aanvoelt, ontstoken is, roodkleurig is, wat gezwollen is en het bloedt bij het poetsen of aanraken, is er vaak sprake van een ontsteking. Ontstoken tandvlees (gingivitis) wordt meestal veroorzaakt door opgehoopte tandplaque. Dit is een laagje van bacteriën dat zich hecht aan uw tand. Een goede mondhygiëne is vereist om het tandvlees gezond te maken en te houden, ik kan u helpen met het oplossen en voorkomen van deze problemen.

Uitbreiding van ontstoken tandvlees:

Als de ontsteking zich uitbreidt onder uw tandvlees, wordt ook het onderliggende weefsel aangetast. Kaakbot rondom uw kiezen en tanden kan dan verloren gaan. Deze ontsteking met afbraak van vezels en kaakbot, noemen we parodontitis. Hierbij is een uitgebreide behandeling vaak noodzakelijk. Samen met u kunnen we vaak tot een goed resultaat komen. Staan uw tanden niet vast in uw mond of kunt u niet goed kauwen? Plant u dan snel een afspraak met mij in om deze problemen op te lossen.

Slechte adem:

Ongeveer 1 op de 5 mensen heeft last van een slechte adem (halitose). Dit is een vervelend probleem wat er vaak toe leidt dat mensen zich onzeker voelen.
Slechte adem kan verschillende oorzaken hebben, maar meestal wordt het veroorzaakt door problemen in uw mond. Bacteriën in de mondholte, op de tong, of tussen de tanden en kiezen kunnen zwavelverbindingen produceren. Deze geur wordt (door anderen) vaak als onaangenaam ervaren. Uiteraard kunnen ook tandvleesontstekingen een onaangename geur met zich mee brengen. Als u regelmatig last hebt van mondgeur, kunt u bij ons een afspraak maken. Lichtpuntje: Een slechte adem is gelukkig in de meeste gevallen goed te behandelen!

Staat uw vraag er niet tussen? Stel hem dan hier.

Meer informatie en tips over uw gebit:

www.tandvlees.nl
www.allesoverhetgebit.nl